Analiza logów

Kodowanie, programowanie. INPA, NCS, ETK, bimmer-tool, Btool. Tutaj jest miejsce na pytania i porady w zakresie diagnostyki/kodowania/programowania.
DAVE69
Posty: 7
Rejestracja: 23/03/21, 18:35
BMW: E90 N52B25
Rocznik: 2005

Analiza logów

Post autor: DAVE69 »

Witam,
sprawa dotyczy silnika bmw N52B25 po remoncie, remont z powodu palenia dużej ilości oleju.
Problem mój polega na świecącej ikonce CHECK ENGINE, po podpięciu komputera pokazuje błąd 2A2F i po jakimś czasie potrafi wyrzucić drugi 2A2E

Oglądałem już filmiki o diagnozie sond, i korekt. Tutaj na jednym z zamieszonych filmików jest korekta długotrwała bank2 jest na 6.78 co by mogło wskazywać na jakieś lewe powietrze.

Chciałbym wkluczyć sondy lamba, stąd moje pytanie. Na filmikach jest mowa o pracy sond od 0,1 do 0,9
moje przed katem trzymają 2.0V a przy dodaniu obrotów rosną do 3.0V i powyżej.
za katem wydaję mi się że dobrze pracują od 0,01 do 0,9 przy dodaniu gazu.

Druga sprawa, to masa przepływu powietrza u mnie na pokazuje na jałowych około 8,68 kg/h po dodaniu gazu okło 2k obrotów rośnie do około 41 kg/h
To mogło by wskazywać na przepływkę

I tutaj moje hipotezy:

Mechanik ktory remontował silnik mówił że filtr powietrza był bardzo stary. Więc możliwe że przeplywka fakytcznie jest tutaj winowajcą

z powodu palenia dużej ilosci oleju, katy przestały domagać. Stąd pokazuje zbyt ubogą mieszankę.

Mógłby ktoś pomóc mi przeanlizować dwa zamieszczone filmiki, i ewentualnie doradzić co faktycznie może być przyczyną.




ODPOWIEDZ

Last 10 Members Who Visited This Topic. Total 12 visits

Nirmux (1), Fresh (1), Patryk (1), spinecki (1), DAVE69 (8)