Strona 1 z 1

BMW E90 330i N52B30 dziwne zafalowanie po odpaleniu zimnego silnika

: 14 wrz 24, 16:04
autor: kornello24
Cześć.

Przychodzę do Was z zapytaniem. Od 5 miesięcy jestem posiadaczem E90 z silnikiem N52B30 258hp. Odkąd mam samochód występuje w nim dziwny problem. Mianowicie po odpaleniu tylko i wyłącznie zimnego silnika następuje takie dziwne zafalowanie zatrzęsienie (?), jakby wypadnięcie zapłonu na jakieś 3 sekundy a następnie samochód chodzi normalnie. Po ponownym odpaleniu lub każdym następnym na ciepłym silniku ten problem nie występuje. Samochód ma moc jeździ normalnie. Co dotychczas zrobiłem:

- diagnostyka komputerowa aktualnie nie pokazała żadnych błędów, nie ma również zapalonej kontrolki "check engine",

- wymieniłem świece na nowe NGK takie jakie powinny być,

- przez okres posiadania przeze mnie samochodu miałem sytuację kiedy wyskoczył check engine co mnie ucieszyło bo myślałem, że rozwiążę problem, okazało się, że wywaliło błąd 2C9C, a więc wymieniłem sondę przed katalizatorem dla cylindrów 1-3. Check zniknął jednak problem nie został nadal rozwiązany.

Przy wymianie świec rzuciło mi się w oczy, że jedna cewka jest inna od pozostałych, myślicie więc żeby zmienić komplet cewek żeby wszystkie były takie same?.

Sam już nie wiem, nie chcę też wydawać zbędnie pieniędzy. Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.

BMW E90 330i N52B30 dziwne zafalowanie po odpaleniu zimnego silnika

: 4 paź 24, 22:47
autor: spinecki
Skoro jedna cewka jest inna, to może być właśnie to. Podmień na komplet takich samych, najlepiej oryginały albo dobre zamienniki. To często rozwiązuje takie dziwne problemy.

Jeśli to nie pomoże, to następna sprawa to wtryskiwacze. Może być tak, że są zabrudzone albo któryś nie działa jak trzeba. Poszukaj kogoś, kto Ci je sprawdzi i ewentualnie wyczyści.

Warto też zerknąć na czujniki - szczególnie ten od wału i rozrządu. Czasem potrafią wariować i dawać takie objawy jak opisujesz.

Sprawdź też pompę paliwa i regulator ciśnienia. Jak z paliwem jest coś nie tak, to silnik może szarpać.

Nie zapominaj o VANOSie - to taki bajer w BMW, który czasem lubi płatać figle. Jak nie działa jak powinien, to silnik może dziwnie chodzić, zwłaszcza na zimno.

Na wszelki wypadek zerknij też na uszczelkę pod głowicą, ale to raczej mało prawdopodobne w Twoim przypadku.

Ewentualnie nie wiem - akumulator i alternator. Wiem, że to podstawy, ale czasem o tym zapominamy, a to może być przyczyna.

Najpierw sprawdź te cewki, bo to najprostsze i często pomaga. Jak to nie zadziała, to leć do dobrego mechanika od BMW i każ mu sprawdzić wtryskiwacze, ciśnienie paliwa i VANOSa. Nie wiem też jaką diagnostykę robiłeś - INPA?

©2025 phpBB SEO by Inveo