[BMW E90/E91/E92/E93 diesel] Filtr cząstek stałych, czyli DPF

Problemy z silnikiem, kopceniem, nierówną pracą, braniem oleju. Także skrzynia biegów i kwestie dotyczące wydechu w BMW BMW E90, E91, E92, E93.
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#1

Post autor: spinecki »

Bardzo kontrowersyjna sprawa - filtr cząstek stałych, czyli DPF.

Filtr zakładany w BMW E90 jest suchy - nie trzeba go zalewać żadnym paliwem, ani innym płynem.
Praktycznie jest bezobsługowy, a wymiana przypada co 180000-200000 km.
Tak przynajmniej jest napisane w książce obsługi BMW E90. Potwierdził to też znajomy mechanik.

DPF czyści się sam, to znaczy komputer sam wymusi taką pracę silnika, żeby pomóc wyczyścić filtr (wypalić sadzę).
Czasem objawia się to zamuleniem silnika, bo komputer wymusza taką pracę, żeby mocniej ogrzać spaliny, które mają
pomóc "przedmuchać" filtr w przypadku jego mocnego zabrudzenia.
Choć znam przypadki, że przy przebiegu 150000 km komputer pokazywał kolejne 150000 km do wymiany.

Z filtrem DPF jest trochę podobnie jak z olejem w skrzyni biegów - teoretycznie się go nie wymienia,
ale z drugiej strony taka część się zużywa i starzenie (tak jak olej w skrzyni) i nie wiadomo do końca
na jaki okres eksploatacji zaprojektowało go BMW.

Cena wymiany około 4000-5000 PLN, w zależności od miejsca i umiejętności negocjacyjnych ;)
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność