[BMW E91 2007] Check Engine, błędy 3F30, 41F2, 4212, 4222, 4232

Problemy z silnikiem, kopceniem, nierówną pracą, braniem oleju. Także skrzynia biegów i kwestie dotyczące wydechu w BMW BMW E90, E91, E92, E93.
Piotrek4245
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
Lokalizacja: Warszawa
BMW: E91
Rok produkcji: 2007

#1

Post autor: Piotrek4245 »

Witam wszystkich i ew czekam na Państwa pomóc!
Jak zwykle nagle zapaliła kontrolka Check Engine (E91, M47 2.0 TD 122KM 2007rok), po sprawdzeniu na kompie się pokazały błędy 3F30, 41F2, 4212, 4222, 4232. Po ponownym odpaleniu silnika M47 2.0 TD 122KM Check Engine już zgasł, ale przy kolejnym odpaleniu silnika już został. Po kilku dniach parkingu odpaliłem auto i Check Engine zgasł !!! Po kilku dniach postanowiłem podładować w mieszkaniu akumulator więc wyjąłem akumulator z auta, doładowałem do 14,5 A, i było ok. Na myjni jakoś niepewnie z przerwą odpaliłem auto i Check Engine już nie zgasł. Przeczytałem gdzieś, że te auta są bardzo czujne na słaby akumulator, więc podjechałem do sklepu z akumulatorami, sprzedawca sprawdził go jakimś testerem bez odpalania auta, powiedział, że w miarę dobrze, ale że akumulator jest za mały dla silnika 2.0 TD 122KM i powinien być większy. I tyle w temacie.
Proszę o ew pomóc, radę co mam zrobić z tym palącym Check Engine. Zauważyłem, że parę razy na biegu jałowym oraz przy rozpędzie silnik jakby delikatnie drgał, poza tym nie odczuwam różnice jazdy z przed zapaleniem Check Engine.
Piotrek4245
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
Lokalizacja: Warszawa
BMW: E91
Rok produkcji: 2007

#2

Post autor: Piotrek4245 »

3F30 – Rail pressure sensor, signal, –Intermittent (Czujnik cisnienia szyny, signal, –Przerywany)
41F2 – Activation, electric tan, –Intermittent (Aktywacja, opalenizna elektryczna, –Przerywany)
4212 – Glow plug cylinder 1, activation, –Intermittent (Swieca zarowa cylinder 1, –Przerywany)
4222 - Swieca zarowa cylinder 2, –Przerywany
4232 - Swieca zarowa cylinder 3, –Przerywany
Piotrek4245
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
Lokalizacja: Warszawa
BMW: E91
Rok produkcji: 2007

#3

Post autor: Piotrek4245 »

Niestety na razie nigdzie nie mogę znaleźć sprawny używany Czujnik ciśnienia paliwa Bosch o nr 0281002497 na 3 piny, jest tylko nowy za ok 900zł :(
Piotrek4245
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
Lokalizacja: Warszawa
BMW: E91
Rok produkcji: 2007

#4

Post autor: Piotrek4245 »

Dzień dobry, mam pytanie i może ktoś podpowie, z góry dziękuję. Bo mam zamiar kupić podobne autko, ale już z silnikiem N46B20 2.0 benzyna o mocy 150KM. Słyszałem tylko, że te silniki zwykle pracują przy temperaturach 105-110 stopnie, czy to jest normalnie czy jakaś stała wada pomp wody które trzeba wymieniać? Pozdrawiam
Piotrek4245
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
Lokalizacja: Warszawa
BMW: E91
Rok produkcji: 2007

#5

Post autor: Piotrek4245 »

Witam wszystkich!
Od niedawna kupiłem E91, 2006rok, 2.0 benzyna 150KM (N46B20) i ciągle po kolejnych naprawach w ciągu 1-2 dni się znowu pojawia Check Engine.
A mianowicie od 3-ch tygodni: 2A83 (Vanos po stronie dolotowej), 2CA2 (Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem).
Przed tym były wyczyszczone zawory vanosów oraz wymieniona na nową jedna z 2-ch sonda lambda.
Niestety nic się nie zmieniło i znowu sie zaświecił Check Engine.
Co mam zrobić? Tylko jechać do autoryzowanego serwisu BMW z ew dużym kosztem naprawy?
Pozdrawiam, Piotrek, Warszawa
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność