[BMW E91 2007] Check Engine, błędy 3F30, 41F2, 4212, 4222, 4232
: 15 mar 22, 8:33
Witam wszystkich i ew czekam na Państwa pomóc!
Jak zwykle nagle zapaliła kontrolka Check Engine (E91, M47 2.0 TD 122KM 2007rok), po sprawdzeniu na kompie się pokazały błędy 3F30, 41F2, 4212, 4222, 4232. Po ponownym odpaleniu silnika M47 2.0 TD 122KM Check Engine już zgasł, ale przy kolejnym odpaleniu silnika już został. Po kilku dniach parkingu odpaliłem auto i Check Engine zgasł !!! Po kilku dniach postanowiłem podładować w mieszkaniu akumulator więc wyjąłem akumulator z auta, doładowałem do 14,5 A, i było ok. Na myjni jakoś niepewnie z przerwą odpaliłem auto i Check Engine już nie zgasł. Przeczytałem gdzieś, że te auta są bardzo czujne na słaby akumulator, więc podjechałem do sklepu z akumulatorami, sprzedawca sprawdził go jakimś testerem bez odpalania auta, powiedział, że w miarę dobrze, ale że akumulator jest za mały dla silnika 2.0 TD 122KM i powinien być większy. I tyle w temacie.
Proszę o ew pomóc, radę co mam zrobić z tym palącym Check Engine. Zauważyłem, że parę razy na biegu jałowym oraz przy rozpędzie silnik jakby delikatnie drgał, poza tym nie odczuwam różnice jazdy z przed zapaleniem Check Engine.
Jak zwykle nagle zapaliła kontrolka Check Engine (E91, M47 2.0 TD 122KM 2007rok), po sprawdzeniu na kompie się pokazały błędy 3F30, 41F2, 4212, 4222, 4232. Po ponownym odpaleniu silnika M47 2.0 TD 122KM Check Engine już zgasł, ale przy kolejnym odpaleniu silnika już został. Po kilku dniach parkingu odpaliłem auto i Check Engine zgasł !!! Po kilku dniach postanowiłem podładować w mieszkaniu akumulator więc wyjąłem akumulator z auta, doładowałem do 14,5 A, i było ok. Na myjni jakoś niepewnie z przerwą odpaliłem auto i Check Engine już nie zgasł. Przeczytałem gdzieś, że te auta są bardzo czujne na słaby akumulator, więc podjechałem do sklepu z akumulatorami, sprzedawca sprawdził go jakimś testerem bez odpalania auta, powiedział, że w miarę dobrze, ale że akumulator jest za mały dla silnika 2.0 TD 122KM i powinien być większy. I tyle w temacie.
Proszę o ew pomóc, radę co mam zrobić z tym palącym Check Engine. Zauważyłem, że parę razy na biegu jałowym oraz przy rozpędzie silnik jakby delikatnie drgał, poza tym nie odczuwam różnice jazdy z przed zapaleniem Check Engine.