[BMW E91 2007] Check Engine, błędy 3F30, 41F2, 4212, 4222, 4232
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
- Lokalizacja: Warszawa
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
Jak zwykle nagle zapaliła kontrolka Check Engine (E91, M47 2.0 TD 122KM 2007rok), po sprawdzeniu na kompie się pokazały błędy 3F30, 41F2, 4212, 4222, 4232. Po ponownym odpaleniu silnika M47 2.0 TD 122KM Check Engine już zgasł, ale przy kolejnym odpaleniu silnika już został. Po kilku dniach parkingu odpaliłem auto i Check Engine zgasł !!! Po kilku dniach postanowiłem podładować w mieszkaniu akumulator więc wyjąłem akumulator z auta, doładowałem do 14,5 A, i było ok. Na myjni jakoś niepewnie z przerwą odpaliłem auto i Check Engine już nie zgasł. Przeczytałem gdzieś, że te auta są bardzo czujne na słaby akumulator, więc podjechałem do sklepu z akumulatorami, sprzedawca sprawdził go jakimś testerem bez odpalania auta, powiedział, że w miarę dobrze, ale że akumulator jest za mały dla silnika 2.0 TD 122KM i powinien być większy. I tyle w temacie.
Proszę o ew pomóc, radę co mam zrobić z tym palącym Check Engine. Zauważyłem, że parę razy na biegu jałowym oraz przy rozpędzie silnik jakby delikatnie drgał, poza tym nie odczuwam różnice jazdy z przed zapaleniem Check Engine.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
- Lokalizacja: Warszawa
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
41F2 – Activation, electric tan, –Intermittent (Aktywacja, opalenizna elektryczna, –Przerywany)
4212 – Glow plug cylinder 1, activation, –Intermittent (Swieca zarowa cylinder 1, –Przerywany)
4222 - Swieca zarowa cylinder 2, –Przerywany
4232 - Swieca zarowa cylinder 3, –Przerywany
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
- Lokalizacja: Warszawa
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
- Lokalizacja: Warszawa
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 mar 22, 7:52
- Lokalizacja: Warszawa
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
Od niedawna kupiłem E91, 2006rok, 2.0 benzyna 150KM (N46B20) i ciągle po kolejnych naprawach w ciągu 1-2 dni się znowu pojawia Check Engine.
A mianowicie od 3-ch tygodni: 2A83 (Vanos po stronie dolotowej), 2CA2 (Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem).
Przed tym były wyczyszczone zawory vanosów oraz wymieniona na nową jedna z 2-ch sonda lambda.
Niestety nic się nie zmieniło i znowu sie zaświecił Check Engine.
Co mam zrobić? Tylko jechać do autoryzowanego serwisu BMW z ew dużym kosztem naprawy?
Pozdrawiam, Piotrek, Warszawa
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 5459 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Romexis1
-
- 1 Odpowiedzi
- 25080 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: spinecki
-
- 5 Odpowiedzi
- 77918 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: progresdmg
-
- 0 Odpowiedzi
- 1201 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: spinecki
-
- 0 Odpowiedzi
- 837 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 812 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 205 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 268 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 169 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl