[BMW E90/E91/E92/E93 diesel] Filtr cząstek stałych, czyli DPF
Filtr zakładany w BMW E90 jest suchy - nie trzeba go zalewać żadnym paliwem, ani innym płynem.
Praktycznie jest bezobsługowy, a wymiana przypada co 180000-200000 km.
Tak przynajmniej jest napisane w książce obsługi BMW E90. Potwierdził to też znajomy mechanik.
DPF czyści się sam, to znaczy komputer sam wymusi taką pracę silnika, żeby pomóc wyczyścić filtr (wypalić sadzę).
Czasem objawia się to zamuleniem silnika, bo komputer wymusza taką pracę, żeby mocniej ogrzać spaliny, które mają
pomóc "przedmuchać" filtr w przypadku jego mocnego zabrudzenia.
Choć znam przypadki, że przy przebiegu 150000 km komputer pokazywał kolejne 150000 km do wymiany.
Z filtrem DPF jest trochę podobnie jak z olejem w skrzyni biegów - teoretycznie się go nie wymienia,
ale z drugiej strony taka część się zużywa i starzenie (tak jak olej w skrzyni) i nie wiadomo do końca
na jaki okres eksploatacji zaprojektowało go BMW.
Cena wymiany około 4000-5000 PLN, w zależności od miejsca i umiejętności negocjacyjnych
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 167 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 138 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 121 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 111 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 117 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 94 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 97 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 100 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 104 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 105 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl