[E91 318d 2007] Black-Sapphire

Tutaj prezentujemy nasze BMW i ich modyfikacje
Zdjęcia i opisy zmian dokonywanych w samochodach przez użytkowników E90 FORUM.
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 10
Rejestracja: 02/06/19, 23:01
BMW: 330d
Rocznik: 2000

[E91 318d 2007] Black-Sapphire

Post autor: akimbo » 22/06/20, 09:11

Siema, chciałbym wam zaprezentować moje BMW kupione 2 dni temu, w dniu 20.06.2020. Jest to przedliftingowa wersja kombi wyprodukowana w listopadzie 2007, więc jako końcówka produkcji przedlifta załapała się na świeżo wtedy wprowadzony silnik N47 w wersji 143km, dostępny od września 2007. Na dzień zakupu auto miało przebieg nieco ponad 295 000km - sądząc po idealnym stanie wnętrza, jak i całości auta, jak najbardziej oryginalny.

Historia tego egzemplarza zaczęła się w Holandii - został zakupiony w tamtejszym salonie, poprzedni właściciel, od którego odkupiłem auto, również na stałe tam mieszka i tam też go zakupił 2 lata temu, lecz z racji tańszych kosztów ubezpieczenia, auto zarejestrował w Polsce i użytkował na terenie Holandii na polskich tablicach rejestracyjnych. Auto dopiero 2 tygodnie temu na stałe zjechało do kraju i 'teoretycznie', nie patrząc na papiery, to ja będę pierwszym właścicielem w kraju, a przynajmniej tutaj je będę użytkował.

Ogromnym plusem jest lakier - głęboka, metaliczna czerń w kolorze Black Sapphire, naprawdę zadbany, bez korozji i przytarć, a co więcej, auto na całej karoserii posiada pierwszą, fabryczną warstwę - było przeze mnie przed kupnem sprawdzane miernikiem.

Samochód w całości utrzymany w oryginale - wyposażenie zgadza się z VIN-em. Jak dla mnie, udało mi się trafić na naprawdę świetnie skonfigurowany egzemplarz, który bardzo odpowiada mi pod każdym względem. Szkoda może tylko, że nie ma cupholderów z przodu. Ogólnie ktoś pięknie to skonfigurował, wszystkie kolory poszczególnych elementów są ze sobą świetnie zgrane - samochód w kolorze czarnym z zewnętrznymi czarnymi listwami, z rudą skórą, wewnętrznymi listwami a'la aluminium szczotkowane oraz czarną podsufitką - wszystko to zwieńczają grafitowe 18-calowe felgi S219, które są chyba jedyną rzeczą, na której auto nie wyszło z fabryki - oryginalnie stało na S268. Posiadam jeszcze drugi komplet na oponach zimowych z felgą S156.

Kilka opcji z wyposażenia:
- duża nawigacja w wersji professional (z wgranymi aktualnymi mapami Europy),
- sportowe fotele z elektrycznym regulowaniem boczków w kolorze LCB8 (rude),
- podgrzewane fotele przednie,
- multifunkcyjna kierownica,
- dwustrefowa automatyczna klimatyzacja,
- tylne czujniki parkowania,
- czujnik deszczu,
- światła ksenonowe,
- odpalanie na przycisk start,
- fotochromatyczne lusterko,
- bluetooth,
- zestaw głośnomówiący,
- tempomat,
- odzyskiwanie energii z hamowania (nie mam pojęcia co to robi i w jaki dokładnie sposób, ładowanie akumulatora? wprowadzone chyba wraz z silnikiem N47),
- system START STOP (również dostępny od N47), nie wiedziałem że było to w ogóle dostępne w E90, a co dopiero przed-liftem :D
- sterowanie głosowe,

Poniżej umieszczam numer rozkodowany numer VIN:

Vehicle Information
VIN: WBAVW11000A273004
Prod. Date: 2007-11-22
Type: 318d
Series: E91 (3 Series)
Body Type: Touring
Steering: Left Hand Drive
Engine: N47
Displacement: 2
Power: 105kw / 143hp
Drive: HECK
Transmission: Manual
Colour: Black-sapphire metallic (475)
Upholstery Leather: "Dakota"/terra (LCB8)


Editions And Packages
S7RP Advantage Package
S7RS Package Comfort

Comfort And Interior Equipment
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S481 Sports Seat
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S4AE Armrest Front, Retractable
S441 Smoker Package
S4AG Interior Trim Finishers Titanium Matt

Multimedia
S609 Navigation System Professional
S620 Voice Control
S644 Preparation F Mobile Phone W Bluetooth

Driver Assistance And Lightning
S507 Park Distance Control (PDC), Rear
S540 Cruise Control
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S502 Headlight Cleaning System
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S548 Kilometre Speedo

Wheels And Drive
S2BW BMW LA Wheel, Double Spoke 268
S255 Sports Leather Steering Wheel
S2PA Locking Wheel Bolt
S249 Multifunction F Steering Wheel

Environment And Safety
S843 Power Reduction
S863 Dealer List Europe
S868 Language Version, Dutch
S386 Roof Railing
S321 Exterior Parts In Vehicle Colour
S8S3 Automatic Locking During Starting
S886 On-Board Literature, Dutch
S8SP Control Unit COP

Individual Equipment
S775 Headlining Anthracite

Other Equipment
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
S1CD Brake Energy Regeneration
S1CB CO2 Equipment
S1CC Auto Start/Stop Function

Jak narazie na auto nie mam jakichś większych planów, jedynie zamierzam je utrzymać w ładnym stanie technicznym i wizualnym, tak jak jest - w oryginale. Aktualnie do zrobienia jest rączka drzwi pasażera, którą już kupiłem i czekam aż przyjdzie oraz zaparowany prawy klosz. Dojdą może tylko jakieś drobne zmiany estetyczne typu pomalowanie zacisków hamulcowych, dystanse na tylne koła (są mocno schowane i szkoda że taka ładna felga nie jest wcale wyeksponowana), czarne nerki z podwójnymi żebrami, tak jak w nowych wersjach BMW.

Tutaj kilka zdjęć, jak auto wyglądało w dniu zakupu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tags:

Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 10
Rejestracja: 02/06/19, 23:01
BMW: 330d
Rocznik: 2000

E91 318d 2007 Black-Sapphire

Post autor: akimbo » 02/07/20, 19:57

Dzisiaj wraz z przerejestrowaniem auta wymieniłem ramki na niewidoczne z mocowaniem simple-fix. Pojawił się natomiast pierwszy problem - auto zakupiłem już z niedziałającym światłem prawym postojowym. Nie była to kwestia żarówki - myślałem, że będzie to przerwany kabel w peszlu na zgięciu przy klapie bagażnika, który dociskany jest wraz z każdym domknięciem klapy. Po otworzeniu peszla okazało się, że kabel jest cały i nie dochodzi do niego nawet wcale napięcie. Po kilku dniach podobny los spotkał też światło postojowe lewe. Zanim dobiorę się do modułu świateł to podłącze interfejs diagnostyczny, który powinien być na dniach, bo poprzedni który fajnie sprawdzał się w E46 i E39 niestety nie współpracuje już z E90. Dodatkowo kilka zdjęć z E39 530i i E89 28i sDrive kolegów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

spinecki
Administrator
Posty: 42
Rejestracja: 28/12/17, 11:19
BMW: E91 320d
Rocznik: 2007

E91 318d 2007 Black-Sapphire

Post autor: spinecki » 04/07/20, 15:29

Gratulacje! Fajna!
A odnosnie elektryki, to niestety nie obedzie sie bez rozebrania i poszukania, w ktorym miejscu jest problem... to raczej nie elektronika :?

Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 10
Rejestracja: 02/06/19, 23:01
BMW: 330d
Rocznik: 2000

E91 318d 2007 Black-Sapphire

Post autor: akimbo » 11/07/20, 16:12

Dzieki! Mały update:

Doszły mi z aliexpress nerki z podwójnymi żebrami oraz rączka drzwi pasażera. Tak jak wymiana nerek to kilka minut roboty, to z tym drugim było troche gorzej :D Konieczne było rozebranie całego boczka drzwi, a sama rączka oryginalnie trzyma się na jakimś zgrzewie. Na szczęście obyło się bez żadnych problemów, tylko sporo roboty. Według mnie czarne nerki, gdy auto jest w sumie całe czarne wyglądają naprawdę super, dodatkowo podwójne żebra fajnie komponują się z felgami, które mają w sumie podobny wzór.

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo od kupna miałem problem z uciekającym powietrzem z prawego tylnego koła, powietrze uciekało w tempie =/- 1bara na tydzień. Pojechałem do kolegi wulkanizatora i okazało się, że niestety felga jest pęknięta. Dostałem od niego na tydzień felgę zastępczą, z tego co mi wiadomo, również oryginalnie występującą w E90. Jakby ktoś był ciekaw to na gotowo spawanie, prostowanie + koszty dla wulkanizatora, który zawoził felgę do spawania i ogarnął temat kosztowało mnie 230zł. Swoją drogą całkiem ładna felga, mógłbym mieć takie jako zimówki - drugi komplet opon z felgami, które dostałem przy kupnie auta nie nadają się do jazdy (są z 2006r., a bieżnika jest na nich może 3mm :D), więc i tak czeka mnie kupno nowego ogumienia i byłaby to dobra możliwość, by przy okazji wymienić felunek, bo średnio podoba mi się ich wzór. Poniżej zdjęcia przed/po spawaniu oraz wyżej wspomniana felga:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przyszedł także kabel diagnostyczny - po podłączeniu jeśli chodzi o silnik to w pamięci były 3 błędy - na szczęście raczej nie tak poważne, jak mogłyby być - sonda lambda, podgrzewacz filtra paliwa oraz pompa paliwa w zbiorniku paliwa. Muszę je skasować i zobaczyć czy pojawią sie ponownie, bo robiłem to na szybko i nie miałem za bardzo czasu wchodzić w szczegóły. Może to tylko coś pokroju np. zassania jakiegoś brudu przez pompę paliwa, co zostało odnotowane w pamięci. Oprócz tego dalej mam problem ze światłami - tak jak podejrzewałem, popularny niekasowalny błąd zwarcia modułu FRM - w moim przypadku występuje FRM II. Po niełatwym wyzerowaniu "licznika zwarć" życie odzyskała prawa żarówka postojowa. Z lewą dalej coś jest nie tak :D Będę coś z nią działał, a narazie to chyba na tyle ;)
EDIT:

Dzisiaj podjąłem kolejną próbę walki z niesprawnym światłem. Zamieniłem żarówki miejscami i nagle prawe światło doznało oświecenia i magicznie zaczęło działać - winna była jednak żarówka. Oczywiście brałem też pod uwage wcześniej, że może być wadliwa, ale z zewnątrz wyglądała w porządku i coś nie tak pewnie jest w jej środku... Rozwiązanie okazało sie być jednak dużo prostsze niż sie spodziewałem, bo z nią problem pojawił sie akurat niedługo po tym jak zacząłem grzebać we wiązce, gdy niesprawne było światło lewe. Podejrzewałem, że będzie to grubsza sprawa tu prosze ;) Pierwszy raz od kupna auta moge sie cieszyć takim widokiem:

Obrazek

spinecki
Administrator
Posty: 42
Rejestracja: 28/12/17, 11:19
BMW: E91 320d
Rocznik: 2007

[E91 318d 2007] Black-Sapphire

Post autor: spinecki » 20/07/20, 16:50

O kuźwa, ale pękła! Szczerze - nie wiem czy bym się zdecydował na jazdę na naprawianej feldze, przy takim uszkodzeniu. Nie potrafiłbym o tym nie myśleć ;)
Całe szczęście, że to tylko żarówka :D Niezłe jaja!

Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 10
Rejestracja: 02/06/19, 23:01
BMW: 330d
Rocznik: 2000

[E91 318d 2007] Black-Sapphire

Post autor: akimbo » 02/08/20, 21:04

No to fakt :D Ogólnie akurat nie jestem pewien, bo nie znam się tak bardzo, ale felgi to chyba repliki. Ten konkretny wzór chyba powinien mieć w jednym miejscu charakterystyczne //M - nie mam pewności - tak mi się wydaje.

BMW wciąż dzielnie pokonuje kilometry - w zeszłym tygodniu bez zarzutu przeszło przegląd techniczny. No może nie całkiem bez zarzutu, bo okazało się, że lewy tylny amortyzator jest całkowicie wylany, ale poza tym wszystko jest w porządku. W najbliższym czasie czekają mnie wizyta u mechanika, by to ogarnąć. Poza tym przednie tarcze mają już lekki rant i po dojechaniu klocków do końca, bawara dostanie też nowe tarcze ;)

Aktualny stan licznika samochodu to 296 450km - od kupna zrobiłem nim ponad 1000km, byłoby więcej, bo do pracy w dwie strony sporo mi schodzi, ale miałem jeszcze przez cały ten czas E46 330d, które sprzedane zostało równe 2 tygodnie. Przez okres, gdy miałem już dwa auta użytkowałem praktycznie tylko to drugie. Z racji tego, że z racji urlopu nie było mnie przy sprzedaży to nie wiedziałem, że przed wyjazdem jadę nim po raz ostatni :D Trochę szkoda, ale cóż ;)

ODPOWIEDZ

Last 10 Members Who Visited This Topic. Total 54 visits

Bawarczyk (1), spinecki (14), Awatar użytkownika Jarando (7), Awatar użytkownika akimbo (31), Pakoramirez (1)

  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości