[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire
- akimbo
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2007
Po drodze wymieniłem też zwykłe, żółte żarówki ringów na LED markery. Mimo, że nie była to jakaś najwyższa półka (zapłaciłem za nie 100zł) to dają całkiem fajne białe światło i jak narazie nie sprawiają żadnych problemów, a wymieniałem je na początku września.
Dodatkowo nie chwaliłem się też nabyciem na tył dystansów przelotowych 30mm (60mm na oś) firmy Dystom. Siedziały one jeszcze przez jakiś czas na letnich felgach, ale również zapomniałem o tym napisać. Auto prezentuje się dzięki temu dużo lepiej.
Wcześniej koła były schowane i wyglądało to tak:
Po założeniu dystansów przy felgach 8J ET34 prezentuje się to tak:
Na zimowym komplecie o takich samych parametrach, tylko 17'', również wygląda to nienajgorzej:
Z planów związanych z autem na ten rok to prawdopodobnie czeka mnie serwis tarcze hamulcowe + klocki oraz możliwe, że wlecą sprężyny obniżające, jeśli będą środki i nie zaskoczą mnie bardziej priorytetowe sprawy. Chciałbym też obszyć kierownicę. Nie jest ona jakoś bardzo mocno wytarta, ale może wiele zyskać wizualnie niedużym kosztem Na dzisiaj to chyba na tyle.
- akimbo
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2007
- akimbo
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2007
Przed zimą kupiłem dywaniki gumowe firmy GEYER & HOSAJA i po sezonie mogę wydać recenzję - naprawdę polecam, jakby ktoś się zastanawiał. Kosztowały mnie chyba niecałe 100zł i spisały się bardzo dobrze. Oprócz tego mają całkiem ładny wzór, trochę inny niż typowa kratka.
- akimbo
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2007
- akimbo
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2007
Jedyne co większego się wydarzyło to ostatnio na ekspresówce zgubiłem lakier z tylnego emblematu została sama podstawa. Z kupnem nowego miałem podobny problem jak w E46 - emblematy pasujące do tych modeli były produkowane tylko z przeznaczeniem do nich i ich ceny potrafią być naprawdę duże. Tutaj może było trochę prościej, bo w E46 emblemat był jeszcze na takiej podstawie. W E91 podstawy nie ma, ale za to oryginalny 78mm emblemat posiada grube bolce montażowe. Wszystkie występujące w BMW emblematy o takiej średnicy mają cienkie bolce, przez co emblemat trzeba przymocować na jakimś kleju na stałe. Początkowo tego nie wiedziałem i poczytałem na ten temat dopiero po jego kupnie. Nie chciałem kleić go na stałe, żeby nie drutować, tylko zrobić to porządnie. Dowiedziałem się natomiast, że bardzo dobrze na tylną klapę pasuje emblemat przeznaczony na maskę o średnicy 82mm - jest to dokładnie emblemat tak samo zbudowany o tym samym kształcie itp., tylko ma właśnie grube bolce i jest większy o 4mm. Tak minimalnej różnicy nie widać i bardzo fajnie pasuje on w oryginalne wytłoczenie w klapie bagażnika przeznaczone do jego zamocowania. Jakby ktoś więc kiedyś się zastanawiał nad emblematem w klapę E91 - jak najbardziej polecam brać 82mm W moim przypadku jest to zwykły zamiennik za 20zł.
Wymieniłem jeszcze linkę trzymającą korek wlewu paliwa, bo w trakcie zimy się przerwała. To chyba by było na tyle. Dodam jeszcze, że aktualny przebieg samochodu to 304 000km. Wydaje mi się, że z tylnego lewego koła przy skręcaniu delikatnie zaczyna huczeć łożysko, ale poczekam z tym chyba aż będę oddawał samochód do mechanika w trakcie wakacji na wymianę hamulców.
- akimbo
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2007
Poniżej foty, zwykła obejma na zdjęciu założona tymczasowo, dzisiaj ją wymienię na cybant, który będzie trzymał dużo pewniej.
- akimbo
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2007
Całość prac rozpocząłem w sobotę, kiedy to rozebrane zostały kompletne hamulce z przodu jak i tyłu oraz na tył udało się założyć nowe tarcze wraz ze szczękami ręcznego i zdjąć stare sprężyny. Następnego dnia założone zostały nowe sprężyny i robota przeszła na rozebranie przednich amortyzatorów. Tutaj prace musiały lekko przystopować, ponieważ okazało się że jeden z odbojów jest dosyć zajechany, a jako że sklepy były zamknięte byłem chwilowo przyblokowany.
Jako, że zdecydowałem się na lakierowanie zacisków to chciałem zrobić to trochę porządniej, więc zdecydowałem się na piaskowanie. Należy je wcześniej pozbawić elementów gumowych, które przy piaskowaniu zdecydowanie uległyby zniszczeniu. Po ich demontażu, oceniłem że są w ładnym stanie i nie trzeba ich wymieniać, tylko trochę je przeczyściłem. Zaciski oddawałem z wciśniętymi tłoczkami, które pełniły zabezpieczającą funkcję. Bardzo ważne jest także odpowiednie zadbanie o miejsca, które mają kontakt z płynem hamulcowym. W gwinty, w które wchodzą odpowietrzniki oraz przewody hamulcowe, wkręciłem śruby, które uniemożliwiły dostanie się tam piasku. Tak przygotowane zaciski wraz z jarzmami oddałem do piaskowania firmie zajmującej się regeneracją felg. Po kilku godzinach były już do odebrania, efekt według mnie super, a koszt takiej usługi to 100zł. Ważne, żeby po piaskowaniu zaciski malować jak najszybciej jest to możliwe, najlepiej jeszcze tego samego dnia.
Po robocie odebrałem zaciski i udałem się kupić komplet nowych odbojów. W zakupionym zestawie były także osłony, ale założone zostały stare, oryginalne, ponieważ wydają się być lepsze jakościowo, a nie posiadały większych śladów zużycia. Kupiłem też przy okazji płyn hamulcowy.
Zabrałem się za dalsze prace i wszystko poszło raczej łatwo. Założenie sprężyn, poskładanie amortyzatora i poskręcanie całego zawieszenia do kupy. Jako, że zbliżał się wieczór to postanowiłem się zabrać za lakierowanie zacisków, żeby na następny dzień zostawić sobie tylko klocki i odpowietrzenie. Lakierowanie wyszło według mnie bardzo fajnie, farba jakiej użyłem to niebieski lakier do zacisków hamulcowych marki K2, jak na foto. Jest ogólnie dosyć wydajna i myślę, że na komplet jarzma + klocki starczyłaby nawet jedna pucha, ale profilaktycznie nabyłem dwie, bo nie są jakoś specjalnie drogie. Według producenta należy nakładać 2-3 warstwy w odstępie 10 minut. Czas schnięcia o ile pamiętam wynosi 30 minut, a pełne utwardzenie następuje po 12 godzinach. Ja i tak nie miałem już tego dnia czasu, więc miały czas, by spokojnie wyschnąć.
Po poskładaniu zacisku i przymierzeniu klocka prezentują się tak:
Tutaj już koniec prac, gdzie zostało tylko odpowietrzenie:
Jazda próbna nie wykazała żadnych niezgodności i wszystko śmiga jak powinno. Jako ciekawostkę dodam, że z poprzednich klocków z tyłu jak i z przodu zostało jeszcze bardzo, bardzo dużo, ale i tak tarcze były do wymiany.
Operacja odbyła się we wtorek 20.07 przy przebiegu 306 350km. Dwa dni później pojechałem w trasę do województwa Lubuskiego, pod Zieloną Górę, gdzie zrobiłem 400km w jedną i 600km w drugą stronę. Także nie udało się zauważyć żadnych nieprawidłowości. Przedwczoraj (29.07) samochód przeszedł przegląd techniczny, gdzie również nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Na dzień dzisiejszy przebieg wynosi 307 600km.
Nie posiadam niestety żadnych zdjęć, jak samochód prezentuje się obniżony, bo na wyjeździe padł mi telefon i dopiero wczoraj odebrałem go z serwisu. Wygląda to bardzo fajnie, postaram się porobić jakieś foty to coś wrzucę. Jeśli chodzi o komfort jazdy to myślę, że nic się nie zmieniło. Nie czuć jakiejś większej sztywności czy coś, wizualnie natomiast widać że zgodnie z oczekiwaniami siadło niżej
Za tydzień wysyłam kierownicę do obszycia, to wrzucę kolejnego posta.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 8 cze 19, 17:32
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- akimbo
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2007
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 597 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JTN5M
-
- 0 Odpowiedzi
- 1016 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 1002 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 1042 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 983 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 1086 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 875 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 802 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 818 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 818 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl