[E91 318d 2007] Black-Sapphire

Tutaj prezentujemy nasze BMW i ich modyfikacje
Zdjęcia i opisy zmian dokonywanych w samochodach przez użytkowników E90 FORUM.
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 29
Rejestracja: 02/06/19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rocznik: 2007

[E91 318d 2007] Black-Sapphire

Post autor: akimbo »

Tak jak pisałem w poprzednim poście, zdecydowałem się na obszycie kierownicy. Znajomy miał akurat na sprzedaż kierownicę bez poduchy, która została mu z rozbiórki, więc wykorzystałem okazję i ją pożyczyłem, żeby mieć możliwość użytkowania samochodu. Sama robota została wykonana ekspresowo. Fajere wysłałem w piątek, w poniedziałek po południu była już obszyta i wysłana z powrotem, a we wtorek była u mnie. Chciałem też odnowić plastikową listwę, bo jak widać na drugim zdjęciu, była już mocno porysowana. Zrobiłem to najpopularniejszym znanym sposobem, czyli pozbywając się starej gumowej powłoki ciepłą wodą i gąbką, po czym polakierowałem ją lakierem do zderzaków plastikowych BOLL. Efekt jest idealny, bo lakier praktycznie niczym nie różni się od oryginału (widać to na zdjęciu na tym plastiku w których siedzą przyciski z multifunkcji, gdzie jest wykorzystany bardzo podobny, oryginalny lakier). Samo obszycie zleciłem firmie Dream Wheel z Zamościa. Cenowo wyszło 330zł + 40zł za wysyłkę w dwie strony, czyli w sumie 370. Z efektu jestem bardzo zadowolony, materiały super jakości i jakby ktoś się wahał to polecam taki zabieg, z kierownicą ma się do czynienia najwięcej i fajnie sobie to ogarnąć. Do zdjęć założona została M-Pakietowa listwa.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciu lakier jest jeszcze mokry, po wyschnięciu tworzy oczywiście matową powierzchnię.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tags:

Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 29
Rejestracja: 02/06/19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rocznik: 2007

[E91 318d 2007] Black-Sapphire

Post autor: akimbo »

Niestety nie było zbyt wiele update'ów, bo nic większego się też nie działo, więc wrzucę teraz wszystko na raz ;)

Przy przebiegu 312 800 dnia 24.10.2021 zrobiłem serwis olejowy. Zalany został Ravenol VST 5W-40.

Obrazek

Pojawił się też problem z niedziałającym lewym ksenonem. Jakoś od razu odruchowo postawiłem na żarnik i szybko zakupiłem komplet nowych żarników D1S polskiej firmy Bosma o barwie 6000k. Po wymianie okazało się, że winny wcale nie był żarnik, bo wciąż nie działał. Przy wolnym dniu, gdy miałem trochę czasu, postanowiłem podmienić przetwornice miejscami z tej działającej lampy i dzięki temu wiadome było już, że to ona była wadliwa. Jest tam trochę rozbierania, bo przetwornice są mocowane z boku reflektorów i trzeba wyjąć cały reflektor, a żeby to zrobić, to trzeba zaś ściągać zderzak, no ale się opłacało. Zakupiłem nową, poskładałem wszystko do kupy i śmiga do dzisiaj. Jakby ktoś był ciekaw to za żarniki zapłaciłem jakoś niecałe 200zł, a przetwornica to 150zł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wcześniej przy wymianie sprężyn zauważyłem też, że lewa końcówka drążka była już trochę luźniejsza, więc pod koniec listopada zawiozłem koła zimowe do wyważenia i postanowiłem je wymienić wraz z końcówkami. Była to szybka i przyjemna robota bez żadnych niespodzianek. Miałem też w planie i tak jechać na ustawienie geometrii, bo jakoś zapomniałem zrobić to po wymianie sprężyn i przez to opony już trochę krzywo zjadło, więc fajnie się zgrało. Za komplet końcówek Meyle HD L+P zapłaciłem 220zł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zimówki nie przejeździły długo, bo pod koniec stycznia postanowiłem kupić nowe felgi na lato :D Nie miałem jakichś konkretnych preferencji co do tego czego poszukiwałem, więc prowadziłem rozległe poszukiwania zarówno jeśli chodzi o oryginalne stylingi jak i felgi różnych innych firm. Ostatecznie znalazłem ciekawe 3SDM 0.01 w parametrach 18'' ET 35 2x 9.J oraz 2X 8.5J, które według mnie całkiem fajnie pasują do E9X. Założyłem koła na samym początku lutego i w sumie dobrze trafiłem, bo zimy za bardzo już nie było. Kupiłem je na oponach, które raczej też w najbliższym czasie będzie trzeba było wymienić. Poza tym na aktualnych oponach jest kontrowersyjna kwestia wyglądu - naciąg :lol:

Obrazek

Kupiłem je na oponach 225/45/18 i 215/40/18. Mnie osobiście lekko wystający rant całkiem się podoba, ale raczej do jazdy na co dzień jest to mocno niepraktyczne, bo każda dziura czy chociaż minimalny krawężnik stanowią zagrożenie i będę szukał czegoś o normalnych parametrach (myślę, że 265/35/18 tył i 255/35/18 przód). Poza tym jeszcze będzie trzeba dać mniejsze dystanse, bo przez takie parametry odsadzenia i szerokości tył lekko wystaje poza obrys samochodu, myślę że 20mm zamiast 30. Felgi kosztowały mnie 2200zł + wysyłka na palecie ok. 170zł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Stare letnie felgi sprzedałem za 900zł. Poza tym raczej nic się nie dzieje, można powiedzieć, że tylko się tankuje i się jeździ. No i oby tak dalej. Pojawił się tylko problem z lewym zamkiem tylnych drzwi, bo się nie odryglowuje i trzeba to zrobić ręcznie pociągając za klamkę od środka, a po odryglowaniu da się go otworzyć tylko od zewnątrz, ale z tego co się orientowałem to jest to prosta i szybka naprawa. Muszę tylko poczekać aż się zrobi cieplej, żeby rozebrać drzwi. W dniu pisania posta samochód ma na liczniku lekko ponad 317 400km.

ODPOWIEDZ

Last 10 Members Who Visited This Topic. Total 225 visits

spinecki (52), Awatar użytkownika akimbo (127), rm-motors (2), Kristof93 (3), Fresh (1), kamil90 (3), Patryk (1), Awatar użytkownika Jarando (13), wkrentek77 (9), Sikor36 (2)

  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post