[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire

Tutaj prezentujemy nasze BMW E90, E91, E92, E93 i ich modyfikacje. Zdjęcia i opisy zmian dokonywanych w samochodach przez użytkowników E9xForum.pl.
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 37
Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rok produkcji: 2007

#21

Post autor: akimbo »

Tak jak pisałem w poprzednim poście, zdecydowałem się na obszycie kierownicy. Znajomy miał akurat na sprzedaż kierownicę bez poduchy, która została mu z rozbiórki, więc wykorzystałem okazję i ją pożyczyłem, żeby mieć możliwość użytkowania samochodu. Sama robota została wykonana ekspresowo. Fajere wysłałem w piątek, w poniedziałek po południu była już obszyta i wysłana z powrotem, a we wtorek była u mnie. Chciałem też odnowić plastikową listwę, bo jak widać na drugim zdjęciu, była już mocno porysowana. Zrobiłem to najpopularniejszym znanym sposobem, czyli pozbywając się starej gumowej powłoki ciepłą wodą i gąbką, po czym polakierowałem ją lakierem do zderzaków plastikowych BOLL. Efekt jest idealny, bo lakier praktycznie niczym nie różni się od oryginału (widać to na zdjęciu na tym plastiku w których siedzą przyciski z multifunkcji, gdzie jest wykorzystany bardzo podobny, oryginalny lakier). Samo obszycie zleciłem firmie Dream Wheel z Zamościa. Cenowo wyszło 330zł + 40zł za wysyłkę w dwie strony, czyli w sumie 370. Z efektu jestem bardzo zadowolony, materiały super jakości i jakby ktoś się wahał to polecam taki zabieg, z kierownicą ma się do czynienia najwięcej i fajnie sobie to ogarnąć. Do zdjęć założona została M-Pakietowa listwa.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 3cvpdsp.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 3cvpdsp.jpg (1.06 MiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - dwvdj4r.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - dwvdj4r.jpg (632.59 KiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - qrrx1fq.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - qrrx1fq.jpg (1.01 MiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - nhjh6kn.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - nhjh6kn.jpg (4.69 MiB) Przejrzano 5108 razy
Na zdjęciu lakier jest jeszcze mokry, po wyschnięciu tworzy oczywiście matową powierzchnię.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ipnqveh.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ipnqveh.jpg (165.71 KiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - iv1canz.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - iv1canz.jpg (169.7 KiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - rizzam7.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - rizzam7.jpg (131.16 KiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - feofz7e.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - feofz7e.jpg (155.24 KiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - nabc2h8.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - nabc2h8.jpg (111.81 KiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - fvhczfc.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - fvhczfc.jpg (164.97 KiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ayk4bfc.jpeg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ayk4bfc.jpeg (1.82 MiB) Przejrzano 5108 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - k9vr1bs.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - k9vr1bs.jpg (2.29 MiB) Przejrzano 5108 razy
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 37
Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rok produkcji: 2007

#22

Post autor: akimbo »

Niestety nie było zbyt wiele update'ów, bo nic większego się też nie działo, więc wrzucę teraz wszystko na raz ;)

Przy przebiegu 312 800 dnia 24.10.2021 zrobiłem serwis olejowy. Zalany został Ravenol VST 5W-40.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 3zmjufd.jpeg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 3zmjufd.jpeg (1.16 MiB) Przejrzano 5106 razy
Pojawił się też problem z niedziałającym lewym ksenonem. Jakoś od razu odruchowo postawiłem na żarnik i szybko zakupiłem komplet nowych żarników D1S polskiej firmy Bosma o barwie 6000k. Po wymianie okazało się, że winny wcale nie był żarnik, bo wciąż nie działał. Przy wolnym dniu, gdy miałem trochę czasu, postanowiłem podmienić przetwornice miejscami z tej działającej lampy i dzięki temu wiadome było już, że to ona była wadliwa. Jest tam trochę rozbierania, bo przetwornice są mocowane z boku reflektorów i trzeba wyjąć cały reflektor, a żeby to zrobić, to trzeba zaś ściągać zderzak, no ale się opłacało. Zakupiłem nową, poskładałem wszystko do kupy i śmiga do dzisiaj. Jakby ktoś był ciekaw to za żarniki zapłaciłem jakoś niecałe 200zł, a przetwornica to 150zł.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - uts44qx.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - uts44qx.jpg (2.23 MiB) Przejrzano 5106 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - pm079my.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - pm079my.jpg (915.14 KiB) Przejrzano 5106 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - hfutfxm.jpeg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - hfutfxm.jpeg (294.71 KiB) Przejrzano 5106 razy
Wcześniej przy wymianie sprężyn zauważyłem też, że lewa końcówka drążka była już trochę luźniejsza, więc pod koniec listopada zawiozłem koła zimowe do wyważenia i postanowiłem je wymienić wraz z końcówkami. Była to szybka i przyjemna robota bez żadnych niespodzianek. Miałem też w planie i tak jechać na ustawienie geometrii, bo jakoś zapomniałem zrobić to po wymianie sprężyn i przez to opony już trochę krzywo zjadło, więc fajnie się zgrało. Za komplet końcówek Meyle HD L+P zapłaciłem 220zł.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ax5bjo7.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ax5bjo7.jpg (2.62 MiB) Przejrzano 5106 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - glyi4ha.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - glyi4ha.jpg (2.23 MiB) Przejrzano 5106 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 17vm1mq.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 17vm1mq.jpg (1.88 MiB) Przejrzano 5106 razy
Zimówki nie przejeździły długo, bo pod koniec stycznia postanowiłem kupić nowe felgi na lato :D Nie miałem jakichś konkretnych preferencji co do tego czego poszukiwałem, więc prowadziłem rozległe poszukiwania zarówno jeśli chodzi o oryginalne stylingi jak i felgi różnych innych firm. Ostatecznie znalazłem ciekawe 3SDM 0.01 w parametrach 18'' ET 35 2x 9.J oraz 2X 8.5J, które według mnie całkiem fajnie pasują do E9X. Założyłem koła na samym początku lutego i w sumie dobrze trafiłem, bo zimy za bardzo już nie było. Kupiłem je na oponach, które raczej też w najbliższym czasie będzie trzeba było wymienić. Poza tym na aktualnych oponach jest kontrowersyjna kwestia wyglądu - naciąg :lol:
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - nprmn4n.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - nprmn4n.jpg (2.14 MiB) Przejrzano 5106 razy
Kupiłem je na oponach 225/45/18 i 215/40/18. Mnie osobiście lekko wystający rant całkiem się podoba, ale raczej do jazdy na co dzień jest to mocno niepraktyczne, bo każda dziura czy chociaż minimalny krawężnik stanowią zagrożenie i będę szukał czegoś o normalnych parametrach (myślę, że 265/35/18 tył i 255/35/18 przód). Poza tym jeszcze będzie trzeba dać mniejsze dystanse, bo przez takie parametry odsadzenia i szerokości tył lekko wystaje poza obrys samochodu, myślę że 20mm zamiast 30. Felgi kosztowały mnie 2200zł + wysyłka na palecie ok. 170zł.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - r7flqwi.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - r7flqwi.jpg (2.61 MiB) Przejrzano 5106 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - daeqrq6.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - daeqrq6.jpg (1.65 MiB) Przejrzano 5106 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ydvkc3u.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ydvkc3u.jpg (2.73 MiB) Przejrzano 5106 razy
Stare letnie felgi sprzedałem za 900zł. Poza tym raczej nic się nie dzieje, można powiedzieć, że tylko się tankuje i się jeździ. No i oby tak dalej. Pojawił się tylko problem z lewym zamkiem tylnych drzwi, bo się nie odryglowuje i trzeba to zrobić ręcznie pociągając za klamkę od środka, a po odryglowaniu da się go otworzyć tylko od zewnątrz, ale z tego co się orientowałem to jest to prosta i szybka naprawa. Muszę tylko poczekać aż się zrobi cieplej, żeby rozebrać drzwi. W dniu pisania posta samochód ma na liczniku lekko ponad 317 400km.
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 37
Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rok produkcji: 2007

#23

Post autor: akimbo »

Na przełomie kwietnia i maja zostały zakupione na Oponeo i założone nowe opony letnie Imperial EcoSport 2 w wymiarach przewidzianych przez producenta - 255/35/18 na tył oraz 225/40/18 na przód. Zdecydowałem się na tą markę, bo kupiłem felgi zimowe na oponach Imperiala i jestem bardzo zadowolony z tego jak sobie radzą, ale w przypadku letnich mam mieszane odczucia. Po założeniu opon na ekspresówkach i przy prędkościach powyżej 100km/h cały samochód wpadał w takie drgania, że nie dało się komfortowo jeździć. Od razu zawiozłem je do ponownego wyważenia. Wszystkie zostały niby sprawdzone i według wulkanizatora wszystko było w porządku, przynajmniej tak mówiła wyważarka. Jedna opona została obrócona na feldze i problem częściowo ustał, ale wciąż nie było to, to czego oczekiwałem. Pojechałem jeszcze raz do innego wulkanizatora, który koła wyważa na maszynie Hunter z testem drogowym poprzez symulację jak koło się zachowuje w trakcie jazdy za pomocą przyłożenia do kręcącego się koła rolki pod obciążeniem przypadającym na jedno koło samochodu samochodu. Wyważarka ta wykazała, że opona ma wadę produkcyjną. Została zdjęta i odesłana na reklamację do Oponeo, reklamacja ta została uznana i przysłali mi nową oponę. Niby założyłem i nie ma już takich wibracji, ale wydaje mi się, że dalej przy mniejszych prędkościach na kierownicy są jakieś minimalne drgania. Może po prostu mi się wydaje i jestem już po tym za bardzo wyczulony. Na zabawy w ciągłe ściąganie, wyważanie i zakładanie straciłem tyle czasu i pieniędzy, że spokojnie mógłbym dołożyć do czegoś lepszego. Poczekam na przyszły sezon, jak się trafi jakaś ciekawa opona marki premium to może kupię inne, chociaż w przypadku takiej wady produkcyjnej, to pewnie może się trafić niezależnie czy opona jest tańsza czy droższa, no ale niesmak pozostał :D Poza tym to opony sobie fajnie radzą - są ciche no i dobrze kleją zarówno na suchym jak i mokrym. Komplet kosztował jakoś lekko ponad 1 200zł.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - x3w3emq.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - x3w3emq.jpg (3.16 MiB) Przejrzano 5104 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - qffsqwl.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - qffsqwl.jpg (1.85 MiB) Przejrzano 5104 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - zji6cne.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - zji6cne.jpg (994.06 KiB) Przejrzano 5104 razy
Żeby koło tak nie wystawało, zakupiłem też drugie dystanse po raz kolejny firmy Dystom, tylko tym razem o połowę cieńsze, bo 15mm - koszt 200zł.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 3x0fssc.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 3x0fssc.jpg (947.38 KiB) Przejrzano 5104 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - mbyqkh1.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - mbyqkh1.jpg (2.27 MiB) Przejrzano 5104 razy
Jak wspominałem w poprzednim poście - miałem problem z ryglowaniem tylnego lewego zamka i tak jak podejrzewałem, wadliwa okazała się plastikowa zębatka w środku zamka. Kupiłem wcześniej zestaw naprawczy (~30zł), więc od razu miałem na podmiankę. Po wymianie od razu zaczęło śmigać.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - wsrumet.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - wsrumet.jpg (368.59 KiB) Przejrzano 5104 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - wax69kp.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - wax69kp.jpg (1.4 MiB) Przejrzano 5104 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - by7rldo.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - by7rldo.jpg (1.82 MiB) Przejrzano 5104 razy
Wymieniłem też filtr powietrza i kabinowy.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - gngueow.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - gngueow.jpg (1.37 MiB) Przejrzano 5104 razy
Pod koniec lipa skończyła mi się polisa OC i po kolejnym wyszukaniu na rankomacie, wyszło tylko 680zł, gdzie rok temu było to aż o 1000zł więcej, jakoś niecałe 1700. 29.07 byłem też z samochodem na przeglądzie technicznym, ogólnie wszystko w porządku i bez żadnych zastrzeżeń, ale diagnosta zauważył delikatne pocenie się oleju. Prawdopodobnie jest to tylko uszczelniacz wału korbowego lub wybieraka skrzyni biegów, więc raczej nic poważnego, ale trzeba będzie oczywiście jak najszybciej się tym zająć. Przebieg samochodu w dniu pisania posta to 321 500km.

Obrazek
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 5d5m07b.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 5d5m07b.jpg (4.15 MiB) Przejrzano 5104 razy
Ostatnio zmieniony 3 maja 23, 11:24 przez akimbo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 37
Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rok produkcji: 2007

#24

Post autor: akimbo »

Tak jak pisałem w poprzednim poście, postanowiłem oddać samochód mechanikowi. Głównie przez wyciek, ale chciałem również by zajął się niepokojącym dźwiękiem występującym po włączeniu klimatyzacji (bardzo charakterystyczne i głośne powtarzające się terkotanie, jakby miało się coś rozlecieć, nie korzystałem przez to za bardzo z klimatyzacji w obawie przed uszkodzeniem) oraz wymianą oleju w skrzyni biegów, gdyż auto ma ponad 300 000km i zgodnie z zaleceniem producenta pewnie nie był nigdy wymieniany ;)

Wszystko zostało ogarnięte ekspresowo, auto podstawiłem w piątek po południu 16.09, a dzisiaj (wtorek 20.09) już je mam z powrotem. Wczoraj mechanik zadzwonił do mnie z pytaniem, że do wymiany jest koło pasowe i czy je robimy, bo jakieś lepsze to koszt 1000~zł. Jako, że jest do wymiany no to trudno, trzeba zrobić. Okazało się, że to właśnie ono było przyczyną tych dźwięków, teraz wszystko cichutko aż miło. Widziałem na własne oczy, że faktycznie było mocno dojechane i się rozwulkanizowało. Mechanik mówił, że całe latało na boki. Nowe zostało założone firmy Corteco, do tego wszystkie rolki i pasek wieloklinowy (rolki akurat jakiejś tańszej firmy - BTA, ale podobno zakładają to wszystkim klientom i jak na swoją klasę bardzo chwalą i nie ma z nimi problemów).

Jeśli chodzi o wyciek to był on z dwóch miejsc na raz i wymienione zostały dwa uszczelniacze - raczej groszowe sprawy.

Największe wrażenie robi na mnie jednak działanie skrzyni po wymianie oleju. Jak przejechałem się chwilę autem i powbijałem trochę biegów, to byłem w ogromnym szoku. Kolosalna różnica, biegi wchodzą bardzo zwarcie i sztywno, Mimo zaleceń producenta, który twierdzi, że olej wystarczy na całe życie skrzyni, zdecydowanie polecam taki zabieg, bo nie jest to jakiś ogromny koszt, a na pewno nie zaszkodzi. Stary olej podobno miał maślany kolor i konsystencję, a w dodatku było go trochę mniej niż powinno.

Całość kosztowała mnie 2500zł, z tego połowa to samo koło pasowe :D
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ggfuls0.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ggfuls0.jpg (907.37 KiB) Przejrzano 5102 razy
Dodatkowo mała pierdoła, brakowało mi dwóch zaślepek Isofixa. Jako, że oryginalne z ASO są dosyć drogie, to wyposażyłem się w zamienniki z shopee po 10zł :D Polecam.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - lhvtizw.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - lhvtizw.jpg (373.22 KiB) Przejrzano 5102 razy
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 37
Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rok produkcji: 2007

#25

Post autor: akimbo »

Jako, że od ostatniej wymiany zleciało już 11 500km to w dniu 26.11 przy przebiegu 324 400km wymieniłem olej. Kupiłem przy okazji nowe wycieraczki firmy Oximo. Dodatkowo wrzucam dywany PFI, które kupiłem jeszcze w trakcie lata, ale jakoś o nich zapomniałem.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - z5qzdkf.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - z5qzdkf.jpg (950.18 KiB) Przejrzano 5096 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - kd4saci.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - kd4saci.jpg (2.48 MiB) Przejrzano 5096 razy
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#26

Post autor: spinecki »

Ladne dywany 👍 I jak oceniasz Oximo? Ja mam mieszane uczucia...
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 37
Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rok produkcji: 2007

#27

Post autor: akimbo »

Jeśli chodzi o to jak zbierają to w sumie nie mam żadnych zastrzeżeń i jestem zadowolony. Liczyłem jedynie, że będą trochę cichsze, no ale trudno. Nie kosztują też fortuny to nie narzekam :D
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 37
Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rok produkcji: 2007

#28

Post autor: akimbo »

Wraz z początkiem nowego roku wziąłem się za próby wyeliminowania wibracji/drgań, o których wspominałem już wcześniej. Zacząłem od zmierzenia wszystkich piast oraz tarcz czujnikiem zegarowym. Pomiar wykonany zgodnie ze sztuką, ale niestety na każdej piaście i tarczy wynik mieścił się w granicach normy. Przy okazji całość została dokładnie wyczyszczona, by wszystkie elementy idealnie do siebie przylegały.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ff5w6o4.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ff5w6o4.jpg (1.27 MiB) Przejrzano 1668 razy
Postanowiłem wybrać się na stację diagnostyczną licząc, że może na szarpakach uda się zauważyć jakąś nieprawidłowość, ale niestety tutaj także według diagnosty wszystko wydawało się być w porządku. Zauważone jednak zostało, że z jeden z przednich amortyzatorów lekko leje, więc zdecydowałem się od razu na wymianę i parę dni później miałem już założony komplet nowych amortyzatorów Sachs'a wraz z górnymi mocowaniami. Bardzo liczyłem, że może to właśnie w tym lejącym amortyzatorze leżała wina, ale niestety problem drgań występował nadal. U mechanika zapłaciłem 1800zł. Przebieg samochodu w momencie wymiany wynosił 326 367km.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - vrzugkg.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - vrzugkg.jpg (1.72 MiB) Przejrzano 1668 razy
Jako, że problem u występował zarówno na moim komplecie kół zimowych i letnich, które były już wielokrotnie wyważane, to żeby całkowicie je wykluczyć, postanowiłem pożyczyć komplet kół od kolegi. Felgi oryginalne BMW 19'', dedykowane do Z4 E89, z wysokiej klasy oponami, no a przede wszystkim sprawdzone na innym samochodzie. Problem wciąż występował.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 9naa9jh.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 9naa9jh.jpg (3.34 MiB) Przejrzano 1668 razy
W przypadku drgań często przewija się temat jednego z przednich wahaczy, tzw. banana, a w szczególności jego tulei (tuleja metalowo-gumowa, silentblock). Wiele osób skarży się jednak, że często są one trudne do zdiagnozowania, a drgania mogą być spowodowane ich zużyciem, w szczególności w trakcie hamowania, choć nie tylko. Nie są one drogie, więc profilaktycznie postanowiłem spróbować i kupiłem od razu komplet marki Lemförder jakoś za 120zł. Po zdjęciu wahaczy jednak zauważyłem, że jest to jeszcze oryginał BMW (lub poprzedni właściciel założył OEM, choć wątpię). Sworznie nie są tam wymienne, a też nie były już w najlepszym stanie, to żeby nie zakładać nowych tulei do wysłużonego już wahacza ze słabymi sworzniami, postanowiłem je odesłać i kupić całe wahacze. Zdecydowałem się w tym przypadku na TRW - komplet kosztował mnie 412zł. Wymiana prosta i szybka. Niestety jeśli chodzi o drgania, to także nie przyniosło to żadnego rezultatu.
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 6vcgwpb.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - 6vcgwpb.jpg (1.06 MiB) Przejrzano 1668 razy
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ax6suh7.jpg
[BMW E91 318d 2007] Black-Sapphire - ax6suh7.jpg (3.25 MiB) Przejrzano 1668 razy
Aktualny przebieg to nieco ponad 327 200km. O wibracjach w tym oraz innych modelach BMW i czemu mogą występować naczytałem się już godzinami i jest to naprawdę temat rzeka. Spędza mi to w nocy sen z powiek i za życiowy cel postawiłem sobie dowiedzieć się, co powoduje je w tym przypadku. Poszukiwanie ich źródła zlecę chyba mechanikowi zostawiając mu auto na spokojnie na dłużej, bo i tak po wymianie tych wahaczy wypada ustawić geometrię, więc od razu się to zrobi.
Awatar użytkownika
akimbo
Posty: 37
Rejestracja: 2 cze 19, 23:01
Lokalizacja: Bielsko - Biała
BMW: 330d
Rok produkcji: 2007

#29

Post autor: akimbo »

Oddałem ostatnio samochód mechanikowi na diagnozę problemu związanego z wibracjami - samochód stał u niego 5 dni i gruntownie wszystko zostało przetrzepane, jedyne do czego można było się przyczepić to minimalny luz na krzyżaku kolumny kierowniczej. Postanowiłem profilaktycznie kupić używany krzyżak (zamienników raczej nie ma z racji charakteru części) i zlecić jego wymianę, jednak chyba nie widzę zbyt dużych różnic po tym zabiegu. Udało się przy okazji wyeliminować irytujący problem związany z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się sam nie wiem skąd - w tym wypadku problem był dosyć prozaiczny, gdyż winny okazał się wydech, który w jednym miejscu czasami potrafił gdzieś dotknąć, co wywoływało właśnie ten dźwięk. Pierwszy pobyt samochodu u mechanika kosztował 500zł, następnie 140zł za krzyżak kolumny i 440zł za jego wymianę z ustawieniem geometrii.

W zeszłym tygodniu zaliczyłem też przegląd - bez problemów, aktualny przebieg samochodu do 330 100km.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność