[N47 M47] bimmer-tool BTool - apka na androida - diagnostyka, DPF, live data, błędy
: 14 cze 18, 15:55
Użytkownik pawelgawel trapiony problemami z filtrem DPF (żona jeździła głównie po mieście) zaczął szukać prostego rozwiązana, które pozwoliłoby na łatwe sprawdzenie stanu zapełnienia filtra i ewentualne jego wypalenie, gdy wybierał się w trasę poza miasto. Jako, że kilka aplikacji które przetestował i nie spełniały jego wymagań, postanowił napisać własną aplikację (z zawodu jest programistą).
Powstała aplikacja BTool na telefony z androidem. Dostępna w:
bimmer-tool Lite w Google play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.pw.btool.lite
bimmer-tool expert w Google play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.pw.btool.expert
Wszystkie wersje bimmer tool do ściągnięcia ze strony: https://bimmer-tool.com/app/
Obsługiwane silniki:
- wszystkie diesle 2.0/2.5/3.0 N47 M47 N57 M57 - również w e46/e39 i serii F
- silniki benzynowe N43 N53
Silniki benzynowe w fazie testów: M54 i N46 (od 2007r)
Obsługiwane auta
- seria 1: e81 f20
- seria 3: e46 e90 F30
- seria 5: e39 e60 f10
- wszystkie inne modele z wymienionymi wyżej silnikami od ok. 2001r.
Aplikacja pozwala miedzy innymi na:
- odczyt błędów ze sterownika silnika wraz z opisami (po niemiecku)
- odczyt błędów z CAS, FRM, JBBF, KOMBI, DSC, MRS, MASK/RAD/CCC itd. (bez opisów)
- kasowanie błędów, co może być czasami wymagane aby procedura regeneracji DPF się uruchomiła
- Live data - czyli podgląd temperatury płynu, ciśnienie/masy powietrza, temperatura katalizatora, ciśnienia wydechu, napięcia akumulatora
w wersji płatnej dodatkowo:
- możliwość wymuszenia regeneracji filtra DPF
- automatyczne kasowanie błędów podczas regeneracji (potrzebne w przypadku mocno zapchanych filtrów)
- podgląd stanu regeneracji filtra, tzn czy filtr się aktualnie wypala, czy regeneracja została zaplanowana
- reset adaptacji DPF po jego wymianie lub czyszczeniu
- odczyt korekcji wtryskiwaczy
- odczyt wartości aktualnych i oczekiwanych: przepływomierza, doładowania, ciśnienia paliwa
- logowanie odczytanych danych do pliku csv, Można logować dane w trakcie jazdy przeanalizować na spokojnie w excelu
Obsługiwane adaptery:
- K+D-Can USB: zalecam kabel kabel K+D-Can (od INPA) + przelotka USB-OTG za kilka złotych. Większość telefonów obsługuje już USB czasami przelotka jest w komplecie.
- ELM 327 Bluetooth/Wifi: Adapter jest obsługiwany ale od czasu do czasu może zerwać połączenie i konieczny będzie restart aplikacji. Na bieżąco będę wypuszczał poprawki dla ELMa. Adapter musi być ORYGINALNY, tzn. zbudowany na procesorze PIC18. Tanie chińskie adaptery nie będą działać, chociaż sprzedawcy twierdzą że obsługują wszystkie protokoły, że to nowa wersja itp. Te adaptery nadają się jedynie do Torque do odczytu podstawowych parametrów silnika i do niczego więcej.
Przetestowane adaptery Bluetooth ELM327:
- Carista - bardzo dobry adapter i nie ma podróbek. Polski dystrybutor: https://obdeleven.pl/pl/sklep/17-carista-interfejs-diagnostyczny-obd2.html. Podając w koszyku kod "btool" wysyłka gratis przy płatności z góry. Strona producenta http://www.carista.pl/
- MaxiEcu ELM 327 ver 2.1
- Vgate OBD Scan - tylko wersje na procesorze PIC18
- Vgate iCar V3, ale uwaga - ostatnio wysypały się podróbki. Pytajcie sprzedawców czy na pewno oryginał i wersja ELM327 1.4
- Carly Gen. 2
- Vgate iCar V1
- OBD Mini - tylko wersje na procesorze PIC18
- każdy markowy adapter ELM 327 w wersji 1.4 lub nowszej powinien działać.
Uwaga na podróbki adapterów ELM! Adapter można sprawdzić za pomocą programu ELM327 Identifier. Powinien wskazać wersję co najmniej 1.4.
Nie poleca adapterów:
- tańszych niż ~40zł. Są to najstarsze ELM 1.0, nadają się jedynie do Torque.
- Vgate iCar V2. Nie działa z M47. Z N47 działa ale zrywa połączenie.
Aplikacja jest bardzo 'lekka', zadziała nawet na starszych smartfonach z obsługą USB.
Jako że poświęcił trochę pracy i chciałby dalej rozwijać aplikację, jest ona dostępna w dwóch wersjach:
-Btool Lite - darmowa: umożliwia odczyt/kasowanie błędów oraz odczyt Live Data
-Btool Expert - płatna: to co Lite + odczyt dodatkowych informacji o DPF, wymuszanie regeneracji, reset adaptacji DPF, logowanie danych.
W planach jest między innymi:
- diagnostykę wszelkich możliwych sterowników.
- obsługę silników benzynowych.
Kody promocyjne:
Gdyby ktoś chciał przetestować aplikację i dać informację zwrotną czy wszystko działa lub są jakieś problemy proszę o kontakt z autorem na PW (@pawelgawel - https://e9xforum.pl/members/pawelgawel-388).
Jeśli chcesz mieć najnowszą wersję - przejdź na wersję beta: Btool Expert beta Btool Lite beta
Jeśli dodaję nowe funkcje lub poprawki to wypuszczam najpierw wersję beta. Wersja publiczna jest zazwyczaj jedną lub dwie wersje do tyłu w stosunku do bety. Jeśli nie ma uwag to po tygodniu-dwóch zamieniam betę w wersję publiczną dostępną dla wszystkich.
Dzięki waszej pomocy aplikacja obsługuje silnik M47. W przypadku połączenia Bluetooth dla M47/M57 należy wybrać w ustawieniach adapter 'ELM 327' i protokół 'KWP 2000'
Film:
A tu w minucie 1:03 widać jak uruchamia się regeneracja DPF w moim aucie:
[film nie dziala]
ELM 327:
[filmy nie dzialaja]
WiFi:
[film nie dziala]
Screenshoty: Zapraszamy do pobierania, testowania i komentowania.
Powstała aplikacja BTool na telefony z androidem. Dostępna w:
bimmer-tool Lite w Google play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.pw.btool.lite
bimmer-tool expert w Google play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.pw.btool.expert
Wszystkie wersje bimmer tool do ściągnięcia ze strony: https://bimmer-tool.com/app/
Obsługiwane silniki:
- wszystkie diesle 2.0/2.5/3.0 N47 M47 N57 M57 - również w e46/e39 i serii F
- silniki benzynowe N43 N53
Silniki benzynowe w fazie testów: M54 i N46 (od 2007r)
Obsługiwane auta
- seria 1: e81 f20
- seria 3: e46 e90 F30
- seria 5: e39 e60 f10
- wszystkie inne modele z wymienionymi wyżej silnikami od ok. 2001r.
Aplikacja pozwala miedzy innymi na:
- odczyt błędów ze sterownika silnika wraz z opisami (po niemiecku)
- odczyt błędów z CAS, FRM, JBBF, KOMBI, DSC, MRS, MASK/RAD/CCC itd. (bez opisów)
- kasowanie błędów, co może być czasami wymagane aby procedura regeneracji DPF się uruchomiła
- Live data - czyli podgląd temperatury płynu, ciśnienie/masy powietrza, temperatura katalizatora, ciśnienia wydechu, napięcia akumulatora
w wersji płatnej dodatkowo:
- możliwość wymuszenia regeneracji filtra DPF
- automatyczne kasowanie błędów podczas regeneracji (potrzebne w przypadku mocno zapchanych filtrów)
- podgląd stanu regeneracji filtra, tzn czy filtr się aktualnie wypala, czy regeneracja została zaplanowana
- reset adaptacji DPF po jego wymianie lub czyszczeniu
- odczyt korekcji wtryskiwaczy
- odczyt wartości aktualnych i oczekiwanych: przepływomierza, doładowania, ciśnienia paliwa
- logowanie odczytanych danych do pliku csv, Można logować dane w trakcie jazdy przeanalizować na spokojnie w excelu
Obsługiwane adaptery:
- K+D-Can USB: zalecam kabel kabel K+D-Can (od INPA) + przelotka USB-OTG za kilka złotych. Większość telefonów obsługuje już USB czasami przelotka jest w komplecie.
- ELM 327 Bluetooth/Wifi: Adapter jest obsługiwany ale od czasu do czasu może zerwać połączenie i konieczny będzie restart aplikacji. Na bieżąco będę wypuszczał poprawki dla ELMa. Adapter musi być ORYGINALNY, tzn. zbudowany na procesorze PIC18. Tanie chińskie adaptery nie będą działać, chociaż sprzedawcy twierdzą że obsługują wszystkie protokoły, że to nowa wersja itp. Te adaptery nadają się jedynie do Torque do odczytu podstawowych parametrów silnika i do niczego więcej.
Przetestowane adaptery Bluetooth ELM327:
- Carista - bardzo dobry adapter i nie ma podróbek. Polski dystrybutor: https://obdeleven.pl/pl/sklep/17-carista-interfejs-diagnostyczny-obd2.html. Podając w koszyku kod "btool" wysyłka gratis przy płatności z góry. Strona producenta http://www.carista.pl/
- MaxiEcu ELM 327 ver 2.1
- Vgate OBD Scan - tylko wersje na procesorze PIC18
- Vgate iCar V3, ale uwaga - ostatnio wysypały się podróbki. Pytajcie sprzedawców czy na pewno oryginał i wersja ELM327 1.4
- Carly Gen. 2
- Vgate iCar V1
- OBD Mini - tylko wersje na procesorze PIC18
- każdy markowy adapter ELM 327 w wersji 1.4 lub nowszej powinien działać.
Uwaga na podróbki adapterów ELM! Adapter można sprawdzić za pomocą programu ELM327 Identifier. Powinien wskazać wersję co najmniej 1.4.
Nie poleca adapterów:
- tańszych niż ~40zł. Są to najstarsze ELM 1.0, nadają się jedynie do Torque.
- Vgate iCar V2. Nie działa z M47. Z N47 działa ale zrywa połączenie.
Aplikacja jest bardzo 'lekka', zadziała nawet na starszych smartfonach z obsługą USB.
Jako że poświęcił trochę pracy i chciałby dalej rozwijać aplikację, jest ona dostępna w dwóch wersjach:
-Btool Lite - darmowa: umożliwia odczyt/kasowanie błędów oraz odczyt Live Data
-Btool Expert - płatna: to co Lite + odczyt dodatkowych informacji o DPF, wymuszanie regeneracji, reset adaptacji DPF, logowanie danych.
W planach jest między innymi:
- diagnostykę wszelkich możliwych sterowników.
- obsługę silników benzynowych.
Kody promocyjne:
Gdyby ktoś chciał przetestować aplikację i dać informację zwrotną czy wszystko działa lub są jakieś problemy proszę o kontakt z autorem na PW (@pawelgawel - https://e9xforum.pl/members/pawelgawel-388).
Jeśli chcesz mieć najnowszą wersję - przejdź na wersję beta: Btool Expert beta Btool Lite beta
Jeśli dodaję nowe funkcje lub poprawki to wypuszczam najpierw wersję beta. Wersja publiczna jest zazwyczaj jedną lub dwie wersje do tyłu w stosunku do bety. Jeśli nie ma uwag to po tygodniu-dwóch zamieniam betę w wersję publiczną dostępną dla wszystkich.
Dzięki waszej pomocy aplikacja obsługuje silnik M47. W przypadku połączenia Bluetooth dla M47/M57 należy wybrać w ustawieniach adapter 'ELM 327' i protokół 'KWP 2000'
Film:
A tu w minucie 1:03 widać jak uruchamia się regeneracja DPF w moim aucie:
[film nie dziala]
ELM 327:
[filmy nie dzialaja]
WiFi:
[film nie dziala]
Screenshoty: Zapraszamy do pobierania, testowania i komentowania.