Cześć. Posiadam E90 w wersji podstawowej, bez wskaźnika temperatury silnika/cieczy chłodzącej. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość w jakiś sposób zakodować ten pomiar na desce rozdzielczej?
Pozdrawiam, Dawid
Temperatura silnika/cieczy chłodzącej w ukrytym menu
Z pomocą przyjdzie ukryte menu w zegarach 
1. Zapłon w pozycji on
2. Wciśnij reset (dziennego licznika kilometrów) na 15 sekund
3. Pojawia się menu z opcjami od 01 do 21
Pozycje 1,2 odblokowane, reszta zablokowana.
Nawigacja po menu:
W pozycji 01 przytrzymaj reset na 5 sekund wchodzimy do menu punktu 01.
Drzewko menu może się różnić w zależności od wersji:
pozycja 01.00 FGNSTR BXXXXX [numer VIN] TUTAJ WAZNE - dodaj do siebie wszystkie liczby i zapamiętaj sumę -- u mnie 10
01.01 K-ZHAL W/T
01.02 BMWTNR
01.03 COD DIA
01.04 KI HSTLDATUM
01.05 HW AEI
01.06 SW 04.07.40
01.07 KODIERDATEN
01.08 CAN
Przyciśnij reset by cofnąć się do menu (tego od 01 do 21).
Przyciskaj reset w interwałach 1 sekundowych aż dojdziesz do:
02 TEST (test wszystkich kontrolek i wyświetlacza deski rozdzielczej, a także obrotomierza i prędkościomierza)
Aby odblokować funkcje postępuj zgodnie z poniższym tekstem:
przejdź do menu 19 - LOCK
odczekaj chwilę
Wpisz klikając w reset sumę liczb VIN-u. Jak pojawi się napis LOCKED ON wciśnij na 5 sekund reset by powrócić do głównego menu. Od teraz wszystkie funkcje( punkty ) będą działać -- są odblokowane.
Czyli:
03 TEST
SI-L: 0610 ( zużyta ilość paliwa w litrach od ostatniej wizyty w serwisie)
SI-TAGE: 0000 (ilość dni od ostatniego kasowania)
04 TEST (x -- liczba)
VBR: xx.x L/100KM (zużycie paliwa w litrach/100 km)
VBR: x.x L/HR (zużycie paliwa w litrach/ godzinę)
05 TEST
RW-VBR: xx.x L/100KM (średnie zużycie)
RW: xxx KM (zasięg)
06 TEST
TNK: 7.5/31.0/38.5L (aktualny poziom paliwa: lewy, prawy, razem)
TNKANZ: 39.4L PHASE1 (średnia ilość paliwa w zbiorniku)
07 TEST
KTMP: xxx°C (temperatura silnika)
N: xxxxx U/MIN (obroty silnika)
ATMP: +xx.0°C (temperatura otoczenia)
08 TEST
V: xxx KM/H (bieżąca prędkość)
09 TEST
VB: xx.x V (napięcie akumulatora)
10 TEST
LAND: 02 US (państwo sprzedaży)
11 TEST
EINHEIT 1: F7
EINHEIT 2: FA
EINHEIT 3: 4A
12 TEST
VANK: xxx.x KM/H (średnia prędkość)
ANK: --:-- (czas przyjazdu)
13 TEST
GONG? (test systemu audio auta -- podobnie jak TEST 02 -- wizualny, 13 TEST akustyczny. Testowane są min. dźwięki: niskiej temperatury zewn. i inne
14 TEST (testy błędów diagnostyki)
DIAG: 1 C7 81 000
DIAG: 2 00 00 000
DIAG: 3 00 00 000
DIAG: 4 00 00 000
DIAG: 5 00 00 000
15 TEST
PORT A00: xxxxxxxx
PORT A01: 00000111
PORT A02: xx0x0001
PORT A03: 00000011
PORT A04: 000x0101
PORT A05: 001B1111
PORT A06: 00110101
PORT B00: xxxxxxxx
PORT B01: 00100010
PORT B02: xx0x0110
PORT B03: x0111001
PORT B04: 000x1111
PORT B05: 11100111
PORT B06: 00000000
Binarna postać kodów mikroprocesora
16 TEST
OELTEMP: -
17 TEST
RCC-EMPF.: ----MIN
18 TEST
(Nie odpowiadaj na kasowanie tego testu!)
19 TEST
LOCK: OFF (wciśnij reset by zablokować funkcje)
20 TEST
KVBR: 1000 (ten punkt służy do regulacji zużycia paliwa podawanego przez komp)
Skasuj licznik dzienny / zatankuj do pełna. Po zużyciu paliwa oblicz średnie spalanie. Po miesiącu lub dwóch takich obliczeń dokonaj obliczeń o jaki procent różni się wskazanie śr. zużycia podawanego prze OBD z tym co wychodzi z obliczeń.
Przykład:, jeśli OBD wskazuje o 12% mniejsze zużycie niż w rzeczywistości to należy wpisać liczbę 1120 w tym teście, analogicznie jak OBD wskazuje o 12 % większe zużycie to należy wpisać liczbę 880.
Numeracja w tym teście idzie od 1250 do 750.
21 TEST
RESET? (UWAGA bo idzie nabroić - nie próbujcie tego kasować !!!)

1. Zapłon w pozycji on
2. Wciśnij reset (dziennego licznika kilometrów) na 15 sekund
3. Pojawia się menu z opcjami od 01 do 21
Pozycje 1,2 odblokowane, reszta zablokowana.
Nawigacja po menu:
W pozycji 01 przytrzymaj reset na 5 sekund wchodzimy do menu punktu 01.
Drzewko menu może się różnić w zależności od wersji:
pozycja 01.00 FGNSTR BXXXXX [numer VIN] TUTAJ WAZNE - dodaj do siebie wszystkie liczby i zapamiętaj sumę -- u mnie 10
01.01 K-ZHAL W/T
01.02 BMWTNR
01.03 COD DIA
01.04 KI HSTLDATUM
01.05 HW AEI
01.06 SW 04.07.40
01.07 KODIERDATEN
01.08 CAN
Przyciśnij reset by cofnąć się do menu (tego od 01 do 21).
Przyciskaj reset w interwałach 1 sekundowych aż dojdziesz do:
02 TEST (test wszystkich kontrolek i wyświetlacza deski rozdzielczej, a także obrotomierza i prędkościomierza)
Aby odblokować funkcje postępuj zgodnie z poniższym tekstem:
przejdź do menu 19 - LOCK
odczekaj chwilę
Wpisz klikając w reset sumę liczb VIN-u. Jak pojawi się napis LOCKED ON wciśnij na 5 sekund reset by powrócić do głównego menu. Od teraz wszystkie funkcje( punkty ) będą działać -- są odblokowane.
Czyli:
03 TEST
SI-L: 0610 ( zużyta ilość paliwa w litrach od ostatniej wizyty w serwisie)
SI-TAGE: 0000 (ilość dni od ostatniego kasowania)
04 TEST (x -- liczba)
VBR: xx.x L/100KM (zużycie paliwa w litrach/100 km)
VBR: x.x L/HR (zużycie paliwa w litrach/ godzinę)
05 TEST
RW-VBR: xx.x L/100KM (średnie zużycie)
RW: xxx KM (zasięg)
06 TEST
TNK: 7.5/31.0/38.5L (aktualny poziom paliwa: lewy, prawy, razem)
TNKANZ: 39.4L PHASE1 (średnia ilość paliwa w zbiorniku)
07 TEST
KTMP: xxx°C (temperatura silnika)
N: xxxxx U/MIN (obroty silnika)
ATMP: +xx.0°C (temperatura otoczenia)
08 TEST
V: xxx KM/H (bieżąca prędkość)
09 TEST
VB: xx.x V (napięcie akumulatora)
10 TEST
LAND: 02 US (państwo sprzedaży)
11 TEST
EINHEIT 1: F7
EINHEIT 2: FA
EINHEIT 3: 4A
12 TEST
VANK: xxx.x KM/H (średnia prędkość)
ANK: --:-- (czas przyjazdu)
13 TEST
GONG? (test systemu audio auta -- podobnie jak TEST 02 -- wizualny, 13 TEST akustyczny. Testowane są min. dźwięki: niskiej temperatury zewn. i inne
14 TEST (testy błędów diagnostyki)
DIAG: 1 C7 81 000
DIAG: 2 00 00 000
DIAG: 3 00 00 000
DIAG: 4 00 00 000
DIAG: 5 00 00 000
15 TEST
PORT A00: xxxxxxxx
PORT A01: 00000111
PORT A02: xx0x0001
PORT A03: 00000011
PORT A04: 000x0101
PORT A05: 001B1111
PORT A06: 00110101
PORT B00: xxxxxxxx
PORT B01: 00100010
PORT B02: xx0x0110
PORT B03: x0111001
PORT B04: 000x1111
PORT B05: 11100111
PORT B06: 00000000
Binarna postać kodów mikroprocesora
16 TEST
OELTEMP: -
17 TEST
RCC-EMPF.: ----MIN
18 TEST
(Nie odpowiadaj na kasowanie tego testu!)
19 TEST
LOCK: OFF (wciśnij reset by zablokować funkcje)
20 TEST
KVBR: 1000 (ten punkt służy do regulacji zużycia paliwa podawanego przez komp)
Skasuj licznik dzienny / zatankuj do pełna. Po zużyciu paliwa oblicz średnie spalanie. Po miesiącu lub dwóch takich obliczeń dokonaj obliczeń o jaki procent różni się wskazanie śr. zużycia podawanego prze OBD z tym co wychodzi z obliczeń.
Przykład:, jeśli OBD wskazuje o 12% mniejsze zużycie niż w rzeczywistości to należy wpisać liczbę 1120 w tym teście, analogicznie jak OBD wskazuje o 12 % większe zużycie to należy wpisać liczbę 880.
Numeracja w tym teście idzie od 1250 do 750.
21 TEST
RESET? (UWAGA bo idzie nabroić - nie próbujcie tego kasować !!!)
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź spinecki! Tą opcję już znam, jednak chciałbym mieć coś w stylu bieżącego pomiaru - tak poprostu jak zwykły zegar ze wskazówką bądź cyfrowo na dolnym wyświetlaczu zamiast np. wskazania dystansu do tankowania.. Wydaje mi sie że to może być tylko albo aż
kwestia właściwego przekodowania komputerka w samochodzie..

@dawko93e nie ma takiej opcji. Mozna sobie zakodowac cyfrowe wskazanie predkosci, ale temperatura cieczy nie do zrobienia. Mozna alternatywnie poradzic sobie adapterem na bluetooth i miec w smartfonie w aplikacji w stylu Torque etc.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 129 Odsłony
-
Ostatni post autor: E90Forum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 114 Odsłony
-
Ostatni post autor: E90Forum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 66 Odsłony
-
Ostatni post autor: E90Forum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 3162 Odsłony
-
Ostatni post autor: wkrentek77