Serwis BMW Bydgoszcz, ostrzeżenie

Wszystkie sprawy dotyczące BMW E90, E91, E92, E93 i wszystkiego wokół, poza mechaniką, dla której jest inny dział. Ubezpieczenia, finansowanie, wiadomości i ciekawostki samochodowe. NIE DIAGNOSTYKA, NIE MECHANIKA! Działy dotyczące diagnostyki i mechaniki są poniżej.
ICE
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 21, 11:05
BMW: E90
Rok produkcji: 2011

#1

Post autor: ICE »

Witam wszystkich forumowiczów chciałem przedstawić wam sytuacja jaka spotkała mnie w serwisie BMW Bydgoszcz. W czasie akcji serwisowej wymieniają przewód raczej kostkę z przewodem wysokiego napięcia za schowkiem na rękawiczki. Wymiana taka trwa około półtorej godziny tak naprawdę nic się nie zmienia ponieważ w naszych BMW nie masz żadnych wskaźników mówiących o doładowaniu czy temperaturze cieczy czy też temperaturze oleju więc nie mamy świadomości o niektórych ważnych wskazaniach. Jednakże ja zakupiłem wskaźnik który jest podłączony na stałe do OBD i pokazuje mi przede wszystkim temperaturę cieczy i jeszcze kilka innych wskazań również chwilowe ładowanie akumulator. Po wymianie wyżej wymienionego przewodu zauważyłem że ładowanie akumulatora jest bez przerwy jak z większości aut czyli około 14,5 volta. W moim aucie występuje urządzenie inteligentnego ładowania i odzyskiwania energii podczas hamowania a po wymianie przewodu przestało to działać. Napisałem maila do BMW Polska o zaistniałej sytuacji pojechałem również do serwisu w Bydgoszczy B naprawię lin to co zepsuł Jednakże główny serwisant w Bydgoszczy powiedział że nie mam czegoś takiego w moim aucie i że to jest niemożliwe by było coś zepsute. Oczywiście BMW Polska też olała sprawę zdawkowo odpisując że wymiana kabla nie ingeruje w te systemy. Jak wiecie w naszych autach po wymianie akumulatora trzeba go zakodować chyba że przez jakiś czas będziecie jeździć z błędem który wyświetla się lecz po jakimś czasie zniknie ponieważ auto samo się nauczy nowego akumulatora. Miałem taką sytuację rzeczywiście auto Nauczył sie samo więc Panowie z BMW odłączając kabel by zamontować nowy rozłączczyli systemy lecz już nie zakodowali myśląc że w moim modelu nie ma tego systemu bo rzeczywiście nie we wszystkich modelach to jest. Auto obecnie wróciło do stanu sprzed wymiany ponieważ nauczyło się samo i znowu działa mi ten system i trwało to około półtora miesiąca gdzie zrobiłem autem około półtorej tysiaca km. Więc sami widzicie jacy mechanicy pracują w serwisach i ignoranci którzy nie słuchają klientów bo nie przyjechali do nich na przykład x szóstym czy X7. To są zmieniacze części a nie mechanicy którzy powinni myśleć.
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#2

Post autor: spinecki »

Kolego, o którym dokładnie serwisie w Bydgoszczy piszesz. To ważne
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność