[BMW E90 318i 2009 N43B20A] Źle dobrane cewki - trzęsie silnikiem

Problemy z silnikiem, kopceniem, nierówną pracą, braniem oleju. Także skrzynia biegów i kwestie dotyczące wydechu w BMW BMW E90, E91, E92, E93.
wesoly1708
Posty: 5
Rejestracja: 20 paź 20, 23:15
BMW: e90 318i
Rok produkcji: 2009

#1

Post autor: wesoly1708 »

Posiadam BMW e90 318i 143KM 2009r. z silnikiem o oznaczeniu n43B20A. Samochód posiada lekkie wibracje na ciepłym silniku na biegu jałowym oraz troche mocniejsze na zimnym. Odpala bez problemu. Nie dymi. Błędów nie wywala. Poprzedni właściciel przed sprzedażą wymienił cewki i świece zapłonowe, bo podobno doskwierało wypadanie zapłonu (posiadam faktury). Od wymiany przejechane ze 200-300km. Zacząłem drążyć temat co mu dolega. Przejrzałem faktury z zakupu oraz polecane cewki i świece wg producenta na stronie www. Świece zakupione zgodne z zaleceniami producenta (NGK ZKBR7A-HTU). Cewki zaś nie. Cewki zamontowane w silniku to DELPHI GN10571-12B1, a powinny być DELPHI GN10476-12B1. Jak myślicie, czy te drgania to wina źle dobranych cewek? Ktoś miał podobny przypadek?
spinecki
Administrator
Posty: 116
Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
BMW: E91 320d
Rok produkcji: 2007

#2

Post autor: spinecki »

No z tego, co widać to cewki, ale równie dobrze może to być źle ustawiony rozrząd na przykład...
Zacznij od wymiany na właściwe cewki i zobacz co się będzie działo.
wesoly1708
Posty: 5
Rejestracja: 20 paź 20, 23:15
BMW: e90 318i
Rok produkcji: 2009

#3

Post autor: wesoly1708 »

Jadę dzisiaj do mechanika, zobaczę co powie i jak coś to napiszę
wesoly1708
Posty: 5
Rejestracja: 20 paź 20, 23:15
BMW: e90 318i
Rok produkcji: 2009

#4

Post autor: wesoly1708 »

Niestety nie zdążyłem do mechanika. Dzisiaj zaś odpaliłem sobie aplikację btool z kostką vgate icar i czytałem co się tylko dało. Dołączam screeny. Zastanawiam się czy filtr paliwa domaga się wymiany, ale czy dałby aż takie objawy? Jeszcze nie zdążyłem wymienić. Może jest jeszcze fabryczny. Wywaliło jeszcze trzy błędy. Ten od przepływki to pewnie po tym jak odpiąłem do czyszczenia i zapomniałem podpiąć przed odpaleniem silnika. Zastanawiam się też nad napięciami sond. Nie ma prawie różnicy między sobą.

[BMW E90 318i 2009 N43B20A] Źle dobrane cewki - trzęsie silnikiem - Screenshot_2020-10-24-19-28-58-331_pl.pw.btool.lite.jpg

[BMW E90 318i 2009 N43B20A] Źle dobrane cewki - trzęsie silnikiem - Screenshot_2020-10-24-19-35-10-660_pl.pw.btool.expert.jpg

[BMW E90 318i 2009 N43B20A] Źle dobrane cewki - trzęsie silnikiem - Screenshot_2020-10-24-19-36-53-735_pl.pw.btool.expert.jpg

[BMW E90 318i 2009 N43B20A] Źle dobrane cewki - trzęsie silnikiem - Screenshot_2020-10-24-19-40-18-963_pl.pw.btool.expert.jpg
wesoly1708
Posty: 5
Rejestracja: 20 paź 20, 23:15
BMW: e90 318i
Rok produkcji: 2009

#5

Post autor: wesoly1708 »

Kolejne screeny

[BMW E90 318i 2009 N43B20A] Źle dobrane cewki - trzęsie silnikiem - Screenshot_2020-10-24-19-39-45-775_pl.pw.btool.expert.jpg

[BMW E90 318i 2009 N43B20A] Źle dobrane cewki - trzęsie silnikiem - Screenshot_2020-10-24-19-39-51-058_pl.pw.btool.expert.jpg

[BMW E90 318i 2009 N43B20A] Źle dobrane cewki - trzęsie silnikiem - Screenshot_2020-10-24-19-39-55-195_pl.pw.btool.expert.jpg
wesoly1708
Posty: 5
Rejestracja: 20 paź 20, 23:15
BMW: e90 318i
Rok produkcji: 2009

#6

Post autor: wesoly1708 »

A co do cewek. W silniku były zamontowane poprawne. Była tylko faktura źle wystawiona.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność