[E90 diesel] Filtr cząstek stałych, czyli DPF

Problemy z silnikiem, kopceniem, nierówną pracą, braniem oleju.
Także skrzynia biegów i kwestie dotyczące wydechu.
spinecki
Administrator
Posty: 25
Rejestracja: 28/12/17, 11:19
BMW: E91 320d
Rocznik: 2007
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

[E90 diesel] Filtr cząstek stałych, czyli DPF

Post autor: spinecki » 15/05/18, 16:04

Bardzo kontrowersyjna sprawa - filtr cząstek stałych, czyli DPF.

Filtr zakładany w BMW E90 jest suchy - nie trzeba go zalewać żadnym paliwem, ani innym płynem.
Praktycznie jest bezobsługowy, a wymiana przypada co 180000-200000 km.
Tak przynajmniej jest napisane w książce obsługi BMW E90. Potwierdził to też znajomy mechanik.

DPF czyści się sam, to znaczy komputer sam wymusi taką pracę silnika, żeby pomóc wyczyścić filtr (wypalić sadzę).
Czasem objawia się to zamuleniem silnika, bo komputer wymusza taką pracę, żeby mocniej ogrzać spaliny, które mają
pomóc "przedmuchać" filtr w przypadku jego mocnego zabrudzenia.
Choć znam przypadki, że przy przebiegu 150000 km komputer pokazywał kolejne 150000 km do wymiany.

Z filtrem DPF jest trochę podobnie jak z olejem w skrzyni biegów - teoretycznie się go nie wymienia,
ale z drugiej strony taka część się zużywa i starzenie (tak jak olej w skrzyni) i nie wiadomo do końca
na jaki okres eksploatacji zaprojektowało go BMW.

Cena wymiany około 4000-5000 PLN, w zależności od miejsca i umiejętności negocjacyjnych ;)



Tags:

ODPOWIEDZ

Last 10 Members Who Visited This Topic. Total 14 visits

macias1311 (1), Awatar użytkownika Jarando (1), spinecki (11), Bartom (1)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości