BMW 320i E90 E91 E92 E93 - silniki N46 i N43: wady, typowe usterki, bolączki
-
spinecki
- Administrator
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 gru 17, 11:19
- Lokalizacja:
- BMW: E91 320d
- Rok produkcji: 2007
Jedyne powtarzające się usterki (nierówna praca, brak mocy), o których czytałem na forum są związane z awariami cewek zapłonowych. Żółta kontrolka silnika (ozn. pogorszenie wartości spalin) - ma to związek z myciem auta na myjni ciśnieniowej - prawdopodobnie gdzieś chlapie na układ zapłonowy. Najważniejsze, że podczas nawet dużego deszczu nigdy się to nie zdarza.
Zużycie oleju - zdarza się dolewania 0,5-1l na 10 000 km.
Powszechną bolączką są:
- uszczelniacze elektrozaworów, pompy vacum, uszczelkę miski olejowej
- valvetronic - na szczęście nie miałem z nim problemów
- kolumna kierownicy - siada elektroniczna blokada kolumny,
Zdecydowanie mniej awaryjne są silniki N46, ale niestety ostatnie samochody z tym silnikiem to 2007 rok, a zatem samochody dość stare. N43 ma podobne drobne bolączki co N46 (bo to tak naprawdę silnik N46 ale zmodernizowany pod bezpośredni wtrysk), ale niestety także sporo dodatkowych i na dodatek bardzo kosztownych - mało trwały rozrząd, nietrwałe wtryskiwacze, problemy z regulacją ciśnienia oleju, sonda Nox i jeszcze parę innych rzeczy.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 3799 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: spinecki
-
- 0 Odpowiedzi
- 403 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 503 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 501 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 462 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 446 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 489 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 127 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 844 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 1219 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E9xForum.pl
